Россия
In English

Käyttäjälähtöiset toimitilat luovat parhaan asiakaskokemuksen

Käyttäjälähtöisessä kiinteistössä asiakas on kingi.

Jokainen meistä toimistossa työskentelevistä varmasti toivoisi tilojen tuovan itselleen jotain lisäarvoa. Syyn, miksi tulla toimistolle etätyöpäivän sijaan. Nämä tekijät saattavat liittyä työpaikan tarjoamiin työkaluihin, työtovereiden tapaamiseen tai mahdollisuuteen käyttää erilaisia työtiloja. Ilmanvaihdon, lämmityksen ja jäähdytyksen teknistä toteutusta, emme sen sijaan haluaisi miettiä. Kuitenkin kiinnitämme tilojen olosuhteisiin huomiota usein, erityisesti silloin, kun ne eivät ole meille sopivat.

 

Sisäolosuhteiden inhimillinen tekijä

Kiinteistön käyttäjiltä kuulee usein valituksia siitä, miksi kiinteistössä on liian kuuma tai liian kylmä. Joskus tekniset säädöt ovat pahasti pielessä, mutta usein kyseessä on ns. inhimillinen tekijä. Kylmänherkkiä, vaihtolämpöisiä ja ikihikoilijoita löytyy joka toimistolta.

 

Itse toivoisinkin pystyväni muuttamaan toimiston olosuhteita omien mieltymyksieni mukaan helposti parilla kännykän napin painalluksella. Tai parhaassa tapauksessa määrittelemään etukäteen asetuksiin ne parametrit, jotka työpisteelläni toivon vallitsevan.

  

Tulevaisuuden kiinteistöissä käyttäjä on kunkku!

Tulevaisuuden kiinteistöissä on palvelualustoja, joista kiinteistön käyttäjä ja ylläpito voivat tilata palveluita sekä ohjata ja optimoida kiinteistöä palvelemaan käyttäjiä entistä paremmin. Erinomainen käyttäjäkokemus tiloista syntyy palveluista, jotka helpottavat ja tehostavat käyttäjien työskentelyä, huomioivat käyttäjien yksilölliset tarpeet sekä jopa edistävät heidän hyvinvointiaan.

 

Kiinteistöalan perisynti on liian insinöörimäinen ajattelu. Asiakaskokemus, varsinkin toimitilojen osalta, unohtuu usein jo suunnitteluvaiheessa. Mitä käyttäjät tiloilta haluavat? Mitkä ovat kriittisiä tekijöitä? Käyttäjien ottaminen mukaan toimitilojen suunnitteluun, on askel kohti asiakaslähtöisempiä toimitiloja. 

 

Kauppalehden digiliitteessä on mielenkiintoinen esimerkki yhdestä toteuttamastamme hankkeesta. Teollisuuskatu 33:ssä käyttäjiä kuunneltiin ja kuunnellaan edelleen. Jutun pääset lukemaan oheisen linkin takaa.

Kirjoittaja:
Juho Siitonen

Kirjoittaja on Aren teknologiajohtaja, joka digiviidakon sijaan arvostaa yksilöllisiä ja asiakaslähtöisiä ratkaisuja.

Avainsanat:
asiakaskokemus
biot
digitalosaatio
käyttäjäkokemus
palvelukokemus
Jaa tämä: