Neljän sadan jakeluaseman arki rullaa ja henkilöstö voi keskittyä myynnin lisäämiseen.
ST1 on kotimainen energiayhtiö, jolla on noin 400 sen itsensä operoimaa polttoaineen jakeluasemaa eri puolilla Suomea.
”Asemamme on ripoteltu ympäri maata ja etäisyydet eri pisteiden välillä saattavat olla pitkiä. Vaatimuksemme talotekniikan ylläpidon ja huollon palveluntarjoajalle on ensiluokkaisen laadun tuottaminen tasavertaisesti kaikissa kohteissa.” kertoo ST1:n kunnossapitopäällikkö Janne Torri.
Are on vastannut ST1:n huoltoasemakiinteistöjen huollosta (LVIS) ja ylläpidosta vuodesta 2003 sekä palvelukeskustoiminnasta vuodesta 2012 alkaen. Palvelukeskus mm. vastaanottaa ja kirjaa vikailmoitukset ST1:n huoltojärjestelmään, välittää ja ohjaa huoltokeikat, valvoo laiterekisterin ylläpitoa ja pts-suunnittelua sekä ohjaa itse tuottamiensa palveluiden lisäksi ST1:n muidenkin sopimuskumppaneiden toimintoja.
Kokonaisvaltainen toimintamalli tuottaa konkreettisia tuloksia
Aren Älykäs ylläpito -toimintamallin mukaisen kokonaisajattelun ja koko Suomen kattavan palveluverkoston ansiosta on saavutettu selkeitä tuloksia.
Reaktiivisten töiden aiheuttamat kulut ovat pienentyneet merkittävästi, tutkittu asiakastyytyväisyys on hyvällä tasolla, reklamaatioprosentti on erittäin pieni , avainlukumittareiden tavoitteet on saavutettu ja laiteinvestointien kohdentaminen on parantunut.
”Niin kuin nämä indikaattorit osoittavat, olemme olleet Aren työhön todella tyytyväisiä”, jatkaa Janne Torri.
Yhteistyön menestyksen ehdottomia avaintekijöitä ovat avoimet kuukausipalaverit, joissa kartoitetaan kiinteistöjen tarpeet, systemaattinen toimenpiteiden raportointi ja kokonaisymmärrys kiinteistöjen elinkaaresta.