Hyppää sisältöön
Brändiuudistuksen yhteydessä ARE:n henkilökunnan työvaatetusväri muuttuu oranssista keltaiseksi.
  • Tiedotteet
-

3 lokakuun 2022 8:30

Brändin uudistanut talotekniikkayritys ARE tuo elinvoimaa rakennuksille

Yli 100-vuotias perheyritys ARE uudistaa brändiään. Tuttu sininen logo säilyy samana, mutta yrityksen nimi kirjoitetaan jatkossa versaalikirjaimin. Samalla yritys ottaa käyttöön uuden ”Elinvoimaa rakennuksellesi”-iskulauseen, joka kuvastaa ARE:n vahvaa ja monipuolista asiantuntijuutta talotekniikan parissa.

– Halusimme uudistaa yhtenäisen, erottuvan ja vetoavan mielikuvan ARE-brändille. Olemme muutama vuosi sitten laajentaneet Ruotsiin, joten uudistuksella vahvistamme yli 3 300:n ammattilaisemme sitoutumista samaan bränditarinaan. Tämä onkin ensiaskel ruotsalaisten yritystemme siirtämisessä vahvemmin yhden ison ARE-brändin alle, ARE:n brändi- ja viestintäpäällikkö Maiju Nupponen kertoo.

ARE toteuttaa rakennuksille paremman elämän huolehtimalla niiden ilman, veden, lämmön ja sähkön toimivuudesta – eli elinvoimasta. Tämän lisäksi ARE tuottaa lisäarvoa kehittämällä ja ylläpitämällä rakennuksia yhdessä asiakkaidensa kanssa.

– ARE:n uusitun ilmeen kevyempi ja raikkaampi tyyli kuvastaa kaikkea tätä elinvoimaa. Brändi-ilme tuo tekemisemme lähemmäksi yhdessä toimivien arelaistemme jokapäiväistä arkea, sekä asiakkaitamme, joille tuotamme onnistumisia päivittäin.

ARE-brändi pohjautuu ARE:n pitkiin perinteisiin, sen strategiaan sekä yrityskulttuuriin. Brändityössä haastateltiin yrityskulttuurin muodostavia sidosryhmiä: Suomen ja Ruotsin arelaisia, asiakkaita sekä muita läheisiä toimijoita.

– Toteutimme brändin määrittelyn arvojemme mukaisesti yhdessä. Brändin piirteiden tulee olla tosia sekä toistua kaikessa yrityksen toiminnassa ja jokaisessa kohtaamisessa. Siksi halusimme löytää brändin osa-alueet sisältä, eikä keksiä ulkopuolelta. Kumppanimme määrittelyssä toimi markkinointiviestintätoimisto Superson, kertoo Nupponen.

ARE:n visuaalisen ilmeen päävärinä jatkaa sininen, mutta sinisen sävyjen lisäksi väripalettiin kuuluu raikkaita lisävärejä. Lisäksi aiemmin käytetty terävä kulma korvataan R-kirjaimen muodosta tehdyllä rajauksella. Tyyliä ja värejä on muutettu kevyemmiksi. Vaikka tuttu ARE-logo säilyy samana, on käyttöön otettu lisäksi kolme 3D-logoa, joissa korostuvat talotekniikkayritykselle olennaiset asiat: putket, sähköjohdot, sekä kestävän kiinteistön rakentaminen yhteistyössä asiakkaiden kanssa.

Brändin uudistaminen tulee etenemään vaiheittain. Uusi värimaailma ja uudenlainen muotokieli tulee näkymään myöhemmin ARE:n verkkosivuilla, autoissa ja materiaaleissa. Markkinoinnissa keskiöön nousee Arettaminen, jota toteuttaa jokainen arelainen. Arettamista ajaa ymmärrys asiakkaiden tarpeista ja onnistumisen ilo niiden täyttämisestä. Aretetut kohteet puolestaan tunnistat toimivista, järkevistä, tehokkaista ja ympäristön huomioivista talotekniikan ratkaisuista ympäri maan.